”Lyhörda, flexibla och hade fattat vad vi behövde”

Iver

Iver är en Nordens ledande leverantörer av molnbaserade IT-tjänster och hjälper företag att genomdriva sin digitala transformation. Yrjö Arbelius är Head of Group Facility Management på Iver och är en av de många kunder som har upptäckt hur ENACO särskiljer sig i jämförelse med övriga aktörer i branschen.

 

Berätta, varför valde ni ENACO?

– ENACO kom in efter en period när Iver hade genomfört en rad förändringar och omorganisationer. Vi saknade på ett antal orter kompetent personal i driften av datahallarnas kritiska infrastruktur och eftersom vi behövde agera snabbt bad vi helt enkelt ett antal leverantörer om hjälp. Frågan vi ställde var: Hur skulle ni agera i vår situation? Vi satte ihop en referensgrupp med tekniker som fick i uppdrag att lyssna på leverantörernas förslag och sedan välja den bästa lösningen.

ENACO stack ut jämfört med de andra och presenterade en lösning som verkligen visade att de hade förstått våra behov. Deras förslag var långt mer än en standardlösning som flera av de andra la fram. Referensgruppen valde enhälligt ENACO helt enkelt för att de var lyhörda, flexibla och hade fattat vad vi behövde.

Hur skulle du beskriva ENACO som samarbetspartner?

– ENACO är en oerhört viktig samarbetspartner och bra helhetsleverantör som är öppen för dialog. De erbjuder en osjälvisk hjälp och det är alltid någon som ställer upp när man behöver det. Min uppfattning är att de har en väldigt hög kompetens med en bred bas och mycket spetskompetens inom områden som är kritiska för oss. För våra kunder är det väldigt viktigt att våra anläggningar håller en hög säkerhet och alltid fungerar. ENACO är den partner och leverantör man önskar sig och jag känner mig lugn och trygg och kan sova gott om natten.

Hur ser uppdraget för ENACO ut idag?

– De är idag på plats på samtliga av våra datahallar i Syd- och Mellansverige där de har förvaltningsuppdrag via deras tjänst Operations. De förvaltar anläggningarna med egna Site Engineers på plats som bland annat sköter övervakning och hantering av drift och säkerhet, ronderingar samt service och planerade åtgärder. Det känns verkligen som att de har klivit in och blivit en integrerad partner i vår dagliga verksamhet.

Har ni stött på några utmaningar under arbetet och hur löste ni dem?

– Man brukar ju säga att en av de viktigaste parametrarna som avgör om en leverantör är professionell och seriös är hur de hanterar och löser uppkomna problem. Detta är utan tvekan en av ENACOs största styrkor – att lyssna, hantera och agera snabbt för att lösa problemet. Jag är rent ut sagt jäkligt nöjd med vårt samarbete som bottnar i hur vi tillsammans löser utmaningar när det händer något.

Se alla referenser »