Service
Med ENACO som partner för din IT-drift kan du slappna av – på riktigt. Vår serviceorganisation består av certifierade och erfarna tekniker som säkerställer att både drift och kraftförsörjning fungerar dygnet runt, sju dagar i veckan – året om.
Service
En serviceorganisation som skapar säkerhet och trygghet
Vår rikstäckande serviceorganisation består av certifierade servicetekniker och kunnig supportpersonal som alltid står till din tjänst – oavsett när på dygnet du behöver oss. Våra servicetekniker utför regelbundet proaktivt underhåll av din kritiska infrastruktur för att förebygga eventuella problem och ser till att du kan känna dig säker och trygg i att dina system fungerar utan avbrott.
Service 24/7/365
Vår serviceorganisation täcker in hela Sverige och står alltid redo 24/7/365 för att snabbt åtgärda eventuella störningar och problem - oavsett var i landet din kritiska infrastruktur är placerad.
Expertis
Våra specialutbildade servicetekniker är certifierade inom respektive område och ser till att service- och förebyggande underhållsåtgärder utförs snabbt, korrekt och grundligt.
Erfarenhet
I över 40 år har kunder givit oss förtroendet att hjälpa till med drift och underhåll av deras kritiska infrastruktur – kort sagt, vi är bra på det vi gör.
Expertis
Våra specialutbildade servicetekniker är certifierade inom respektive område och ser till att service- och förebyggande underhållsåtgärder utförs snabbt, korrekt och grundligt.
Erfarenhet
I över 40 år har kunder givit oss förtroendet att hjälpa till med drift och underhåll av deras kritiska infrastruktur – kort sagt, vi är bra på det vi gör.
”ENACO är utan tvekan en av våra allra viktigaste strategiska partners för vår verksamhet.”
Göran Sjöberg
Operativ chef, Tripnet
Göran Sjöberg
Operativ chef, Tripnet
Förebyggande underhåll
Genom vårt program med förebyggande service och underhåll, ser vi till att din driftsmiljö fungerar säkert, stabilt och problemfritt. Underhållen utförs regelbundet av våra certifierade tekniker och du får i god tid meddelande om när besöket kommer att ske och vad som kommer att göras. Efter servicebesöket skickas en servicerapport med utförlig information om genomförda åtgärder och kommande underhåll.
Läs mer om våra reservkraftslösningar.
Snabba serviceåtgärder
Vid eventuella störningar eller problem finns vår support- och serviceorganisation bara ett samtal eller mail bort. Våra dedikerade tekniker finns snabbt på plats för att lösa problemen och utför åtgärder för att säkerställa att de inte inträffar igen.
Proaktiva uppgraderingar
Varje servicetekniker har sina egna dedikerade kunder vilket innebär att de har en tydlig överblick över historik, tidigare problem och befintliga system. Det gör att de ofta kan se vilken utrustning som behöver uppgraderas för att uppnå maximal kapacitet i drift och funktionalitet. Förslag på uppgraderingar och fördelar med dem får du sedan från din kontaktperson på ENACO.
Två nivåer av driftsäkerhetsavtal
Vi erbjuder två olika driftsäkerhetsavtal tilll våra kunder – Basavtal och Jouravtal. Basavtalet innefattar schemalagda förebyggande underhållsbesök på specificerad teknisk utrustning samt serviceåtgärder nästkommande arbetsdag. Med ett Jouravtal får du även tillgång till bland annat anläggningsronderingar, kundportal samt akututryckningar dygnet runt.
Kontakt
Lösningar inom kritisk infrastruktur
Genom att säkerställa drift och elförsörjning minskar risken för kostsamma avbrott av både affärs- och samhällskritiska funktioner. Vi på ENACO erbjuder flexibla helhetslösningar inom förvaltning, drift och underhåll av befintliga datacenter och nybyggnationer. Vi hjälper även till med planering, rådgivning och beslutsunderlag.